V pátek 1. července se na modernizovanou trať mezi Sudoměřicemi a Voticemi vrátil vlakový provoz. Do konce srpna se bude po její nové přeložce jezdit po jedné koleji, dvoukolejný provoz začne na počátku září. Celý projekt modernizace trati, která je součástí čtvrtého železničního koridoru, se tak blíží ke konci.
Cílem jedné z nejvýznamnějších současných investic do železniční infrastruktury, která začala již v roce 2018, bylo především zvýšit rychlost, plynulost, komfort a bezpečnost dopravy. Díky výstavbě přibližně 20 kilometrů dlouhé nové trati, kterou realizuje společnost OHLA ŽS, se opět pro cestující zkrátí doba cesty vlakem z Prahy do jižních Čech. Rychlost vlaků se postupně zvýší až na 200 km/h. Od poloviny prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, se zkrátí jízdní doba expresů mezi Prahou a Táborem na 59 minut. Další úsporu času pak přinese zprovoznění modernizovaného úseku mezi Soběslaví a Doubím, na který první vlaky vyjedou září.
Na nové trati, která začíná v Sudoměřicích u Tábora a končí před železniční stanicí Votice, jsou vybudovány čtyři mostní estakády, tři nadjezdy a dva tunely. Celkové náklady dosáhnou částky 6,7 miliardy korun a definitivně hotovo bude v příštím roce.