Společnost OHL ŽS už od loňského června pracuje na modernizaci 4. železničního koridoru v úseku Sudoměřice – Votice. Tento týden odstartovala ražba druhého plánovaného tunelu Mezno. Jeho výstavba přispěje ke zkrácení jízdních dob vlaků jedoucích z hlavního města na jih Čech. Současně se zahájením stavby byla vysvěcena socha svaté Barbory – patronky všech horníků. Ta bude symbolicky dohlížet na hladký průběh stavebních prací.
Tunel Mezno bude měřit více než osm set metrů. Na jeho stavu využíváme tzv. Novou rakouskou tunelovací metodu, které spočívá v mechanickém odbourávání horniny a jejímu následnému jištění primárním ostěním využívajícím vlastnosti horninového masivu. Tunel bude ještě o dvě stě metrů delší než druhý budovaný tunel Deboreč, jehož ražení stejnou metodou začalo už loni v prosinci.
Modernizace trati v celém rozsahu zahrnuje přidání druhé koleje v dosud jednokolejném úseku. Z části povede v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než stávající vedení. Dokončení celé modernizace se v plánu na rok 2022. Hlavním cílem je zrychlení vlaků až na 160 kilometrů v hodině.
Podívejte se na krátký sestřih ze zahájení zde.
Na reportáže České televize ze slavnostního zahájení se můžete podívat zde a zde.