V úterý 11. února byly slavnostně proraženy poslední centimetry tunelu Deboreč na stavbě Modernizace trati Sudoměřice – Votice. Ražba tunelu měřícího 660 metrů trvala zhruba rok a byla na něj použita tzv. Nová rakouská tunelovací metoda. Po kompletní prorážce nyní začnou práce na jeho sekundárním ostění, izolacích a postupném kompletním dokončení. Do provozu by měl být uvedený v roce 2022.
Po zprovoznění tunel Deboreč výrazně přispěje ke zkrácení jízdních dob vlaků. Modernizovaná trať totiž z větší části povede novou efektivnější trasou, která vybočí ze stávající stopy a bude asi o dva kilometry kratší. Práce v celém úseku stavby pokračují ve vysokém tempu. Momentálně se razí i druhý delší tunel Mezno, který bude měřit více než 800 metrů, stavaři zatím prorazili asi 350 metrů.
Modernizace trati Sudoměřice – Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na čtvrtém tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Kromě dvou jmenovaných tunelů přibude na dosud jednokolejném úseku druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd.